The use of multicriteria techniques for the selection of case studies in sciences of the administration

This survey analyses, a ranking construction method respective to the teaching criteria content in learning cases of the Integrated Area III course. It would for the authors have applied a multicriteria technique named Analytic Hierarchy Process which acronym is A. H. P. As another application of th...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: De Luca, José María, De Luca, Anabella, Adams, Juan A., Domínguez, Guillermo
Format: Online
Language:Spanish
English
Published: Universidad Nacional de Misiones - Facultad de Ciencias Económicas 2018
Subjects:
Online Access:https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/298
_version_ 1813809400808210432
author De Luca, José María
De Luca, Anabella
Adams, Juan A.
Domínguez, Guillermo
author_facet De Luca, José María
De Luca, Anabella
Adams, Juan A.
Domínguez, Guillermo
author_sort De Luca, José María
collection Revista Vision de Futuro
description This survey analyses, a ranking construction method respective to the teaching criteria content in learning cases of the Integrated Area III course. It would for the authors have applied a multicriteria technique named Analytic Hierarchy Process which acronym is A. H. P. As another application of this methodology, it has been achieved, by the reverse path, to designing new cases, from the importance given to the criteria previously assessed. To collecting information, it has been performed in the 2016 course, a poll to the student population and also to the teachers. It has been proved that a consensus between teachers and students, referred to the importance of the criteria selected to assessing the learning cases, so as the greater significance characteristics identified by both, to achieving the goals of the course developed.
format Online
id ojs-article-298
institution Facultad de Ciencias Economicas
language Spanish
English
publishDate 2018
publisher Universidad Nacional de Misiones - Facultad de Ciencias Económicas
record_format ojs
spelling ojs-article-2982023-06-23T19:17:13Z The use of multicriteria techniques for the selection of case studies in sciences of the administration LA UTILIZACIÓN DE TÉCNICAS MULTICRITERIOS PARA LA SELECCIÓN DE CASOS DE ESTUDIO EN CIENCIAS DE LA ADMINISTRACIÓN - THE USE OF MULTICRITERIA TECHNIQUES FOR THE SELECTION OF CASE STUDIES IN SCIENCES OF THE ADMINISTRATION La utilización de técnicas multicriterios para la selección de casos de estudio en ciencias de la administración De Luca, José María De Luca, Anabella Adams, Juan A. Domínguez, Guillermo University Education; Teaching planning; Decision Theory; Analytic Hierarchy Process. Planificación Didáctica; Teoría de las Decisiones; Proceso Jerárquico Analítico. This survey analyses, a ranking construction method respective to the teaching criteria content in learning cases of the Integrated Area III course. It would for the authors have applied a multicriteria technique named Analytic Hierarchy Process which acronym is A. H. P. As another application of this methodology, it has been achieved, by the reverse path, to designing new cases, from the importance given to the criteria previously assessed. To collecting information, it has been performed in the 2016 course, a poll to the student population and also to the teachers. It has been proved that a consensus between teachers and students, referred to the importance of the criteria selected to assessing the learning cases, so as the greater significance characteristics identified by both, to achieving the goals of the course developed. Este estudio analiza un método de construcción del ranking correspondiente al valor de los contenidos didácticos, en casos de estudio de la asignatura Área Integrada III. Para ello los autores han aplicado una técnica multicriterio denominada Proceso Jerárquico Analítico cuyo acrónimo es P. J. A. Como otra aplicación de esta metodología, se logró, por el camino inverso, diseñar nuevos casos, a partir de la importancia otorgada a los criterios previamente evaluados.Para la obtención de la información se ha realizado una encuesta a la población total de estudiantes de la materia elegida en el año 2016, como así también, a los docentes de la cátedra. Se demuestra que existe consenso entre profesores y estudiantes, referido a la importancia de los criterios utilizados para evaluar los casos de estudios, así como de las características de mayor significancia identificadas por ambos, para lograr los objetivos del curso dictado. Este estudio analiza un método de construcción del ranking correspondiente al valor de los contenidos didácticos, en casos de estudio de la asignatura Área Integrada III. Para ello los autores han aplicado una técnica multicriterio denominada Proceso Jerárquico Analítico cuyo acrónimo es P. J. A. Como otra aplicación de esta metodología, se logró, por el camino inverso, diseñar nuevos casos, a partir de la importancia otorgada a los criterios previamente evaluados. Para la obtención de la información se ha realizado una encuesta a la población total de estudiantes de la materia elegida en el año 2016, como así también, a los docentes de la cátedra. Se demuestra que existe consenso entre profesores y estudiantes, referido a la importancia de los criterios utilizados para evaluar los casos de estudios, así como de las características de mayor significancia identificadas por ambos, para lograr los objetivos del curso dictado. Universidad Nacional de Misiones - Facultad de Ciencias Económicas 2018-07-02 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf application/pdf text/html text/html https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/298 Scientific Journal Visión de Futuro; Vol. 22 No. 2 (2018): July / December Visión de Futuro; Vol. 22 No. 2 (2018): Julio / Diciembre Revista Científica Visión de Futuro; Vol. 22 Núm. 2 (2018): Julio / Diciembre 1668-8708 1669-7634 spa eng https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/298/98 https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/298/99 https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/298/194 https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/298/195 Derechos de autor 2018 Anabella De Luca https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.5/ar/
spellingShingle University Education; Teaching planning; Decision Theory; Analytic Hierarchy Process.
Planificación Didáctica; Teoría de las Decisiones; Proceso Jerárquico Analítico.
De Luca, José María
De Luca, Anabella
Adams, Juan A.
Domínguez, Guillermo
The use of multicriteria techniques for the selection of case studies in sciences of the administration
title The use of multicriteria techniques for the selection of case studies in sciences of the administration
title_alt LA UTILIZACIÓN DE TÉCNICAS MULTICRITERIOS PARA LA SELECCIÓN DE CASOS DE ESTUDIO EN CIENCIAS DE LA ADMINISTRACIÓN - THE USE OF MULTICRITERIA TECHNIQUES FOR THE SELECTION OF CASE STUDIES IN SCIENCES OF THE ADMINISTRATION
La utilización de técnicas multicriterios para la selección de casos de estudio en ciencias de la administración
title_full The use of multicriteria techniques for the selection of case studies in sciences of the administration
title_fullStr The use of multicriteria techniques for the selection of case studies in sciences of the administration
title_full_unstemmed The use of multicriteria techniques for the selection of case studies in sciences of the administration
title_short The use of multicriteria techniques for the selection of case studies in sciences of the administration
title_sort use of multicriteria techniques for the selection of case studies in sciences of the administration
topic University Education; Teaching planning; Decision Theory; Analytic Hierarchy Process.
Planificación Didáctica; Teoría de las Decisiones; Proceso Jerárquico Analítico.
topic_facet University Education; Teaching planning; Decision Theory; Analytic Hierarchy Process.
Planificación Didáctica; Teoría de las Decisiones; Proceso Jerárquico Analítico.
url https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/298
work_keys_str_mv AT delucajosemaria theuseofmulticriteriatechniquesfortheselectionofcasestudiesinsciencesoftheadministration
AT delucaanabella theuseofmulticriteriatechniquesfortheselectionofcasestudiesinsciencesoftheadministration
AT adamsjuana theuseofmulticriteriatechniquesfortheselectionofcasestudiesinsciencesoftheadministration
AT dominguezguillermo theuseofmulticriteriatechniquesfortheselectionofcasestudiesinsciencesoftheadministration
AT delucajosemaria lautilizaciondetecnicasmulticriteriosparalaselecciondecasosdeestudioencienciasdelaadministraciontheuseofmulticriteriatechniquesfortheselectionofcasestudiesinsciencesoftheadministration
AT delucaanabella lautilizaciondetecnicasmulticriteriosparalaselecciondecasosdeestudioencienciasdelaadministraciontheuseofmulticriteriatechniquesfortheselectionofcasestudiesinsciencesoftheadministration
AT adamsjuana lautilizaciondetecnicasmulticriteriosparalaselecciondecasosdeestudioencienciasdelaadministraciontheuseofmulticriteriatechniquesfortheselectionofcasestudiesinsciencesoftheadministration
AT dominguezguillermo lautilizaciondetecnicasmulticriteriosparalaselecciondecasosdeestudioencienciasdelaadministraciontheuseofmulticriteriatechniquesfortheselectionofcasestudiesinsciencesoftheadministration
AT delucajosemaria lautilizaciondetecnicasmulticriteriosparalaselecciondecasosdeestudioencienciasdelaadministracion
AT delucaanabella lautilizaciondetecnicasmulticriteriosparalaselecciondecasosdeestudioencienciasdelaadministracion
AT adamsjuana lautilizaciondetecnicasmulticriteriosparalaselecciondecasosdeestudioencienciasdelaadministracion
AT dominguezguillermo lautilizaciondetecnicasmulticriteriosparalaselecciondecasosdeestudioencienciasdelaadministracion
AT delucajosemaria useofmulticriteriatechniquesfortheselectionofcasestudiesinsciencesoftheadministration
AT delucaanabella useofmulticriteriatechniquesfortheselectionofcasestudiesinsciencesoftheadministration
AT adamsjuana useofmulticriteriatechniquesfortheselectionofcasestudiesinsciencesoftheadministration
AT dominguezguillermo useofmulticriteriatechniquesfortheselectionofcasestudiesinsciencesoftheadministration