Design of an information system of indicators logistics

Information has become a resource that provides competitive advantage to organizations; which is why it takes booming development and improvement of information systems for related potential exploitation of Information Technology and Communication (ICT) management. In this context, the Wholesale Dis...

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Bibliographic Details
Main Authors: González Pérez, Aliesky, García Pérez, Michel
Format: Online
Language:Spanish
English
Published: Universidad Nacional de Misiones - Facultad de Ciencias Económicas 2016
Subjects:
Online Access:https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/52
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institution Facultad de Ciencias Economicas
collection Revista Vision de Futuro
language Spanish
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topic Information systems, Logistics indicators, Customer service.
Sistemas de información; Indicadores logísticos; Servicio al cliente.
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Sistemas de información; Indicadores logísticos; Servicio al cliente.
González Pérez, Aliesky
García Pérez, Michel
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title_alt DISEÑO DE UN SISTEMA DE INFORMACIÓN DE INDICADORES LOGÍSTICOS - DESIGN OF AN INFORMATION SYSTEM OF INDICATORS LOGISTICS
Diseño de un sistema de información de indicadores logísticos
description Information has become a resource that provides competitive advantage to organizations; which is why it takes booming development and improvement of information systems for related potential exploitation of Information Technology and Communication (ICT) management. In this context, the Wholesale Distributor of Villa Clara, is immersed in improving its management based on the use of information systems so this research proposes an information system for management of logistics indicators that influence in raising the level of customer service. For this, a theoretical framework for the study is constructed; the entity under study is described, developing a system of indicators taking into account those used in the company and other proposed following the investigation and, finally, the proposed information system is exposed using the platform Pentaho Open Source Business Intelligence to show the performance of the main indicators that assess the level of customer service that the company provides the basis for improving the management of its supply chain.
publisher Universidad Nacional de Misiones - Facultad de Ciencias Económicas
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spelling ojs-article-522023-06-23T19:18:02Z Design of an information system of indicators logistics DISEÑO DE UN SISTEMA DE INFORMACIÓN DE INDICADORES LOGÍSTICOS - DESIGN OF AN INFORMATION SYSTEM OF INDICATORS LOGISTICS Diseño de un sistema de información de indicadores logísticos González Pérez, Aliesky García Pérez, Michel Information systems, Logistics indicators, Customer service. Sistemas de información; Indicadores logísticos; Servicio al cliente. Information has become a resource that provides competitive advantage to organizations; which is why it takes booming development and improvement of information systems for related potential exploitation of Information Technology and Communication (ICT) management. In this context, the Wholesale Distributor of Villa Clara, is immersed in improving its management based on the use of information systems so this research proposes an information system for management of logistics indicators that influence in raising the level of customer service. For this, a theoretical framework for the study is constructed; the entity under study is described, developing a system of indicators taking into account those used in the company and other proposed following the investigation and, finally, the proposed information system is exposed using the platform Pentaho Open Source Business Intelligence to show the performance of the main indicators that assess the level of customer service that the company provides the basis for improving the management of its supply chain. La información se ha convertido en un recurso que aporta ventajas competitivas a las organizaciones; es por ello que toma auge el desarrollo y perfeccionamiento de sistemas de información para la gestión relacionados con las potencialidades de explotación de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC). En este contexto, la Comercializadora Mayorista de Villa Clara, se encuentra inmersa en el perfeccionamiento de su gestión sobre la base del uso de los sistemas de información por lo que la presente investigación propone un sistema de información para la gestión de los indicadores logísticos que influyen en la elevación el nivel de servicio al cliente. Para ello se confecciona un marco teórico referencial para el estudio; se describe la entidad objeto de estudio, desarrollando un sistema de indicadores teniendo en cuenta los utilizados en la empresa y otros propuestos a raíz de la investigación y, por último, se expone la propuesta de sistema de información utilizando la plataforma Open Source Pentaho Business Intelligence para mostrar el comportamiento de los principales indicadores que evalúan el nivel de servicio al cliente que tiene la empresa y sirva de base para el mejoramiento de la gestión de su cadena de suministro. La información se ha convertido en un recurso que aporta ventajas competitivas a las organizaciones; es por ello que toma auge el desarrollo y perfeccionamiento de sistemas de información para la gestión relacionados con las potencialidades de explotación de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC). En este contexto, la Comercializadora Mayorista de Villa Clara, se encuentra inmersa en el perfeccionamiento de su gestión sobre la base del uso de los sistemas de información por lo que la presente investigación propone un sistema de información para la gestión de los indicadores logísticos que influyen en la elevación el nivel de servicio al cliente. Para ello se confecciona un marco teórico referencial para el estudio; se describe la entidad objeto de estudio, desarrollando un sistema de indicadores teniendo en cuenta los utilizados en la empresa y otros propuestos a raíz de la investigación y, por último, se expone la propuesta de sistema de información utilizando la plataforma Open Source Pentaho Business Intelligence para mostrar el comportamiento de los principales indicadores que evalúan el nivel de servicio al cliente que tiene la empresa y sirva de base para el mejoramiento de la gestión de su cadena de suministro. Universidad Nacional de Misiones - Facultad de Ciencias Económicas 2016-07-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf application/pdf text/html text/html https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/52 Scientific Journal Visión de Futuro; Vol. 20 No. 2 (2016): July / December Visión de Futuro; Vol. 20 No. 2 (2016): Julio / Diciembre Revista Científica Visión de Futuro; Vol. 20 Núm. 2 (2016): Julio / Diciembre 1668-8708 1669-7634 spa eng https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/52/39 https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/52/43 https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/52/125 https://visiondefuturo.fce.unam.edu.ar/index.php/visiondefuturo/article/view/52/126 Derechos de autor 2016 Aliesky González Pérez https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.5/ar/